Fotoaparát-ty
Jsem vyznavačem klasické-filmové fotografie s občasným "odskokem" k digitálu a zase zpět...Mými společníky na cestě za "fotografickým výtvarnem" jsou po léta středoformátové zrcadlovky Pentax a Mamiya s nějakými těmi objektivy,filtry,mezikroužky,kazetami,stativy,filmy atd...Asi nemá cenu podrobně vypisovat proč používám ten a nebo onen objektiv,proč takový nebo makový fotoaparát,nejlepší fotoaparát je jak říká Karel Kuklík-ten,který si zamilujete...To že používám svitkový film 120 má sice svůj důvod,ale to co vyhovuje jednomu tvůrci nemusí vyhovovat tomu druhému...Za ta léta tvůrčího snažení vím,že někdy k vytvoření dobré kompozice ani aparátu netřeba...Fotoaparát bývá /většinou/ nutný k vytvoření dobrého negativu,který dalším zvětšením povýšíme do stavu fotografie na papíře,u mě skoro výhradně barytovém...Papírová zvětšenina na barytu,to je u mě to prvořadé a také důvod proč z větší části setrvávám u filmové suroviny...Není to sice jediný důvod,ale asi ten nejhlavnější! Tak jako malíř skládá obraz pomalými tahy štětcem na plátno,tak i já se snažím skládat zrnka světla jeden za druhým,přesně podle představ fotografových a mít na negativu jen to,co já sám chci...Negativ,to je asi to nejcennější co filmový fotograf má,pokud je nenávratně zničen-nedá se ničím nahradit,snad jen někdy,mimořádně,za stejných podmínek udělaný nový snímek...většinou to je ale už o něčem jiném! Takže celý řetěz by byl asi tento-fotoaparát+film+fotokomora-AMEN!